Beiratkozással és diákigazolvány-igényléssel kapcsolatos információk


Tisztelt Szülők!

 

A 2022/2023. tanév rendjéről szóló 22/2022. (VII. 29.) BM rendelet alapján a személyes beiratkozás napjai:

 

  1. április 20-21. (csütörtök és péntek)

 

A korábbi éveknek megfelelően a szülő/törvényes képviselő csak egy általános iskolába nyújthatja be gyermeke jelentkezését.

 

A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. EMMI rendelet 22.§

–         (4) bekezdése értelmében az általános iskola első évfolyamára történő beiratkozáskor be kell mutatni a gyermek nevére kiállított személyazonosságot igazoló hatósági igazolványokat (személyi igazolvány, TAJ-kártya, adóigazolvány)

–         a (7) bekezdés értelmében pedig az intézmény a gyermek lakcímkártyája alapján ellenőrzi, hogy a lakcímnyilvántartásban a tanuló lakóhelyeként vagy tartózkodási helyeként az iskolai beiratkozás első határnapját megelőző három hónapnál régebb óta szerepel-e.

 

Az általános iskolába való beiratkozáshoz időpontot foglalhatnak munkanapokon 8:00-16:00 óra között a 46/555-248-as telefonszámon. 

 

  1. április 5-én (szerdán) nyitják a beiratkozás szülői felületét (BÁI), amellyel a szülőknek/törvényes képviselőknek lehetősége nyílik arra, hogy előzetesen beküldjék gyermekeik adatait az adott általános iskolába. Ezáltal jelentősen könnyebbé és gyorsabbá válik az ügyintézés mindenki számára.

A személyes megjelenés a beiratkozás folyamata során kötelező, akkor is, ha az előzetes adatszolgáltatás lehetőségével éltek, hiszen az igazolványok alapján a helyszínen azonnal ellenőrizzük a KRÉTA rendszerbe feltöltött adatokat, szükség esetén módosítjuk azokat.

Minden adatot a szülő/törvényes képviselő jelenlétében rögzítünk a rendszerbe.

 

A beiratkozáshoz nem kell a gyermeket magukkal hozniuk.

Iskolánk honlapján és portáján Szándéknyilatkozat elérhető és leadható.

 

Diákigazolvány igénylése leendő első osztályos tanulók számára (NEK adatlap igénylése)

  1. Okmányirodában/kormányablakban történik.

Szükséges okmányok:

– a gyermek személyazonosító igazolványa (amennyiben már rendelkezik vele)

– a gyermek lakcímkártyája

– a szülő lakcímkártyája;

– ha a gyermek nem rendelkezik személyazonosító igazolvánnyal, a gyermek születési anyakönyvi kivonata. Ebben az esetben mindkét szülő jelenléte szükséges.

Az okmányirodában/kormányablakban

– fénykép készül a gyermekről (ingyenes szolgáltatás)

– egy ún. NEK azonosító számot tartalmazó adatlap (Nemzeti Egységes Kártyarendszer regisztrációs adatlap) készül a gyermek adatairól. Az adatlapot a szülőnek személyesen alá kell írnia.  Az okmányirodai folyamat során a jogosult adatai ellenőrzésre kerülnek a személyi adat- és lakcímnyilvántartás alapján.

  1. Beiratkozáskor ezt az adatlapot hozzák be. Az iskola a továbbiakban elektronikus úton intézi az igazolvány igénylését, a tanév kezdetén vehetik át a gyermekek.

A diákigazolvány készíttetése INGYENES.

 

A személyes találkozásig ajánljuk figyelmükbe iskolánk honlapját (tapolcaisuli.hu) és facebook-oldalát.

 

Szeretettel várjuk elsőseinket!

 

Juhász József

igazgató